شناسایی فرصت‌های کسب‌و‌کار

شناسایی فرصت‌های کسب‌و‌کار

 

شناسایی فرصت های کسب و کار

به نظر شما فرصت‌های کسب‌و‌کار رو چجوری می‌تونیم شناسایی کنیم؟

برای کشف توانایی خود در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار میتوانید از تست های شغلی و سازمانی ، تست های هوش و حافظه ، تست های شخصیت شناسی استفاده کنید.

 برای راه اندازی و پیشرفت در کسب و کار خود میتوانید از کوچ نوجوانان ، کوچ هدف گذاری و کوچ کسب کار بهره‌مند شوید. برای بهره‌مندی از کوچ می توانید اینجا کلیک کنید.


برای شناسایی فرصت‌های کسب‌و‌کار چهار تا ویژگی داریم:

  1. فرصت کسب‌و‌کارمان برای مخاطبمان باید جذاب باشد و ما می‌تونیم مخاطبانمان را تحت تاثیر قرار بدهیم.
  2. به موقع باشه یعنی مخاطب ما اون نیاز رو درک کند.
  3. فرصت کسب‌و‌کار باید با دوام باشه و مخاطب ما بهش اعتماد کند.
  4. برای خریدار یا مصرف کننده نهایی ما ارزش افزوده داشته باشه و یک سوم ویژگی را به مصرف کننده ما برسوند.

فرصت‌های کسب‌و‌کار همیشه وجود ندارند و در مقاطع زمانی به خصوصی پیش می‌یاید و این وظیفه ماست که بتوانیم این فرصت‌های کسب‌و‌کار را به موقع.شناسایی کنیم و از آن‌ها استفاده کنیم


 

 استراتژیک های مهم برای کسب

تنوع 

تنوع، یک استراتژی رشد است، که حتما باید به طور صحیح انجام شود. مثلاً کارآفرینان می‌توانند در حوزه‌های جدید فعالیت‌ از لحاظ فناوری یا بازار وارد .عمل شوید

این استراتژی به استفاده موثر از منابع شرکت کمک می‌کند و خطرات کسب‌و‌کار را به حداقل می‌رساند.

تنوع موجب رشد در کسب‌و‌کارهای مختلف می‌شود و از طریق کاهش قابل توجه چرخه عملیات، ریسک کلی کسب‌و‌کار را کاهش می‌دهد.

توسعه در بازار 

یک کارآفرین می تواند به دنبال ایجاد یک بازار جدید برای محصولات و خدمات موجود خود باشد. بازار جدید می تواند جغرافیایی (به عنوان مثال صادرات خارجی) یا یک بخشِ بدون استفاده از بازار داخلی باشد. می توان با طراحی مجدد بسته بندی محصول و گسترش کانال های توزیع محصول، یک بازار جدید برای محصولات موجود ایجاد کرد.

 نفوذ در بازار 

یک کارآفرین از طریق استراتژی نفوذ در بازار می‌تواند درصد بیشتری از سهم بازار را مورد هدف قرار دهد. این نوع استراتژی معمولا به دنبال کسب یک مزیت رقابتی از طریق قیمت‌گذاری، بازاریابی یا سایر طرح‌ها است.

استراتژی نفوذ در بازار به افزایش سهم بازار محصول یا خدمات فعلی در بازار موجود کمک می کند. استراتژی نفوذ در بازار می‌تواند با ارائه پیشنهادات فروش، افزایش نیروی فروش، افزایش هزینه‌های توزیع و ارتقاء محصولات اعمال شود که در نهایت با اعمال هزینه‌های بیشتر در حوزه بازاریابی و تبلیغات می‌تواند میزان فروش را افزایش دهد.

توسعه محصول 

یک کارآفرین به جای پیدا کردن یک بازار جدید برای محصولات موجود، می تواند یک محصول جدید را در بازار فعلی ارائه دهد.

مثال:

معرفی صفحه کلید Qwerty و مشابه با صفحه کلید کامپیوتر توسط شرکت نوکیا. بازار هدف این محصول، جوانان و مدیران هستند که اغلب بیشتر از برقراری تماس، از خدمات چت و ایمیل استفاده می کنند.

سرمایه‌گذاری مشترک

در یک سرمایه گذاری مشترک، دو یا چند شرکت والد موافقت می کنند که سرمایه، فن آوری، منابع انسانی، ریسک ها و پاداش ها را در شکل گیری یک نهاد جدید و تحت کنترل مشترک هر دو شرکت، به اشتراک بگذارند. این امر اجازه می دهد تا شرکت ها به کسب و کار مربوطه و یا بازارهای جغرافیایی جدید وارد شوند و یا دانش فنی جدیدی کسب نمایند. همچنین موجب کاهش ریسک ها می شود.

مثال هایی از سرمایه گذاری های مشترک عبارتند از:

1.فیات و تاتا موتور: شرکت تاتا موتور و فیات در تولید خودروهای خود یه سرمایه گذاری مشترک پرداخته اند. بدین طریق که Tata Motors موتورهای دیزلی را برای شرکت فیات خریداری می کند و فیات نیز اتومبیل های Tata را در اروپا توزیع می کند.

2.ماهیندرا و رنو: استراتژی سرمایه گذاری مشترک نوعی استراتژی ورود به بازار برای شرکت رنو بود. این سرمایه گذاری مشترک باعث تولید خودروهای لوگان رنو در هند شد. رنو اطلاعات بازار را بدست می آورد و ماهیندرا یاد می گیرد که چگونه اتومبیل های خوب تولید کند و شبکه ای از نمایندگی های خود را برای سود بیشتر ایجاد کند.

ادغام

ادغام، ترکیب دو یا چند شرکت موجود در قالب یک شرکت است. ادغام ممکن است بسته به ماهیت شرکت های ادغام شونده، به صورت افقی، عمودی و یا ترکیبی باشد. ادغام به افزایش سهم بازار کمک می کند و رقابت را کاهش می دهد. مزایای این استراتژی از ویژگی «صرفه جویی در مقیاس» ناشی می شود.

به عنوان مثال، شرکت های Hindustan Computers Ltd، Hindustan Instruments Ltd، Indian Software Company Ltd و Reprographics Ltd که در حوزه نرم افزارهای کامپیوتری فعالیت دارند، در یک شرکت کاملا جدید به نام HCL Ltd ادغام شدند.

سه نوع اصلی ادغام عبارتند از:

1.ادغام افقی

ادغام افقی، ترکیب دو یا چند شرکت در یک منطقه تجاری است. به عنوان مثال، دو ناشر با یکدیگر برای به دست آوردن سهم بازار ادغام می شوند.

2.ادغام عمودی

ادغام عمودی، ترکیب دو یا چند شرکت است که در مراحل مختلفی مانند تولید یا توزیع محصول ادغام می شوند. به عنوان مثال، ادغام یک شرکت تولیدی تلویزیونی با یک شرکت بازاریابی تلویزیونی.

3.ادغام ترکیبی

ادغام ترکیبی به معنای ادغام شرکت هایی است که دارای خط مشی ها و فعالیت های تجاری غیر مرتبط هستند.

تست ویژگی‌های شخصیت کارآفرین یک ابزار ارزیابی قدرتمند است که به شما کمک می‌کند ویژگی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خود را در مسیر کارآفرینی بررسی کنید. این تست با بررسی عوامل مختلفی از جمله خلاقیت، انگیزه، پایداری، و قدرت اطمینان، به شما کمک می‌کند تا بهترین نقاط خود را در کارآفرینی شناسایی کنید و همچنین به نکاتی که نیاز به بهبود دارند توجه کنید.

این تست با استفاده از سوالات متنوع و چندگزینه‌ای، توانایی‌ها و تمایلات شما را در زمینه‌های مختلفی مانند رهبری، مدیریت، ابتکار و نوآوری ارزیابی می‌کند. با دانستن اینکه کدام ویژگی‌ها و خصوصیات شما متمایل به کارآفرینی هستند، می‌توانید به بهبود استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار بپردازید.

با این تست، می‌توانید به طور دقیق‌تری از خودتان و توانایی‌هایتان در زمینه کارآفرینی آگاهی پیدا کنید و از این اطلاعات برای ساختن یک مسیر حرفه‌ای موفق استفاده کنید. بنابراین، اگر به دنبال راهنمایی و ارزیابی شخصیتی برای شروع یک کسب و کار هستید، تست ویژگی‌های شخصیت کارآفرین گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

از اینستاگرام و لینکدین ما دیدن فرمایید.

دیدگاه کاربران (0)